Grootste niet-commerciele geocaching netwerk
Geopaths - Maak je eigen geoartpagina
Statistieken, GPX, zoeken. alles voor niets
Mails ontvangen over nieuwe caches en logs
Alle geocaching mogelijkeden 100% gratis

Log entries GeoWolf 21: James de Liedekerke    {{found}} 2x {{not_found}} 0x {{log_note}} 0x Photo 7x Gallery

5358 22-08-2019 20:46 anchor (user activity5) - Found it

Tja, Geowolf caches, dat zijn toch bijzondere wandelingen... Nu de caches van Geowolf op Opencaching.nl weer te vinden zijn, kunnen we het niet nalaten ze nog eens een bezoek te brengen.

De meeste van zijn caches in de Ardennen hebben we jaren terug al eens gelopen op Qualitycaching.com, maar deze kwam online vlak nadat we toen weer huiswaarts waren gekeerd. Al die tijd is het er niet van gekomen om deze te lopen, tot nu. We hadden nog een paar vakantiedagen en het weer was prima dus trokken we spontaan naar Rochehaut.

Maar alvorens deze cache te doen moesten we nog een belofte inlossen: controle van de cache "Geowolf 18: Panorama Frahan". Deze cache was nog niet terug online gebracht omdat het niet zeker was of de cache er nog lag en of het tussenpunt voor de berekening nog wel klopte. Wij hadden de cache in augustus 2008 al eens gevonden, maar Harrie Klomp kon de cache tijdens een controle niet terugvinden. Zodoende togen we allereerst naar het startpunt van deze cache om de hele tocht nog eens te beleven. Gelukkig loopt de route veelal door het bos, want de temperatuur liep aardig op. Een aantal punten konden we niet (meer?) herinneren. De vergezichten en uitkijkpunten zijn in onze ogen toch wel veranderd in de afgelopen 11 jaar. Na een dikke twee uur bereikten we de cachelocatie maar ook wij slaagden er niet in om de cache te vinden. Dus toch echt verdwenen....
Helaas waren we niet zo slim om een box met logboek mee te nemen zodat we de cache meteen weer konden herstellen! Jammer,want de tocht was toch echt weer de moeite waard. De terugtocht verloopt zonder zware klimpartijen en na 3,5 uur en een dikke 10 km op de teller komen we terug bij de auto. We nemen nog even een lekker drankje op een terras in Rochehaut. Van daaruit heb je mooi zicht op Frahan, maar het dorpje is toch wel gegroeid! Daarna gaan we naar ons overnachtingsadres : B&B l'Orchidée in Rochehaut, om ons voor te bereiden op de andere caches.

Maar goed, nu dan toch is deze cache aan de beurt. Na een goede nachtrust en goed ontbijt rijden we naar de startplek. Even goed kijken waar het pad begint, het pad loopt zoals beschreven steil omhoog en binnen niet al te lange tijd bereik je de cachelocatie resp. monument. Toch een bijzondere locatie hier zo tegen die helling. De cache liet zich middels de hint vlot vinden. Nadat we onze naam in het logboek hadden toegevoegd, vervolgen we de wandeling zoals deze beschreven is. Alweer een mooie Geowolf cache/wandeling voltooid.

Omdat deze wandeling niet zo lang en zwaar is gaan we door om de Feeëngrot (Geowolf 19) nog eens te bezoeken.

Recently modified on 25-08-2019 21:04:02 by user anchor - totally modified 1 time.
Pictures for this log entry:
Zo wordt je wakker in de Ardennen
Toch machtig mooi....
Hier doen we het voor

5134 01-02-2019 00:00 OC Team - OC Team comment

{langTitledCache} Hallo GeoWolf !!!

Deze cache is vandaag uitgeroepen tot cache van de maand.

GEFELICITEERD!!!

OC Team

4928 10-08-2018 08:55 recommendation harrieklomp (user activity358) - Found it

Na gisteren GeoWolf 22: Het Graf van de Reus gevonden te hebben was de auto op een picknickplaats langs de Semois tegenover camping D'houlifontaine gezet om voor de komende nacht alvast een slaapplaats te hebben. Van hier uit kon mooi “even” de cache GeoWolf 18: Panorama Frahan gelopen worden en na ruim 2 en een half uur de cache helaas niet kunnen vinden. Later die avond via een hulplijn een bevestiging gekregen dat het eindcoördinaat toch klopte.

Vanmorgen na een goed ontbijt met verse koffie weer op pad om toch weer de cache te zoeken van GW18 en helaas lijkt deze er niet meer te liggen. We komen dus terug om deze te herplaatsen.

Na de flinke opwarmer met de nodige hoogtemeters (alweer:-)) en 3,5 kilometer kon de reis naar deze cache aangevangen worden. De kleine parkeerplaats was nog leeg op dit tijdstip dus dat was al mooi meegenomen.

Het paadje naar boven was makkelijk vanaf de parkeerplaats te vinden en toen begon het pas. En ja, “zoals in de beschrijving staat” het is een steile klim. Na een paar adempauzes om het hart een beetje rust te gunnen kon dan eindelijk het monument van James de Liedekerke bezocht worden.

Na het nodige eerbetoon en een aantal foto’s kon de weg hervat worden naar boven. Pffff, wat een klim was het laatste stukje. In de beschrijving staat immers dat het een steile klim is.

Eindelijk kon na veel zweten en zwoegen het plateau bereikt worden waar je een bijzonder mooi uitzicht hebt en op adem kon komen.

Als bijzaak zijn we hier ook om de cache te zoeken en duurde behoorlijk lang en met de hint was het ook niet echt makkelijk want het is hier één en al rots en boom en de GPS gaf ook niet echt het verlossende antwoord. Echter, na 3 kwartier zoeken kon dan eindelijk de cache uit zijn benarde positie bevrijd worden. Het viel op dat er maar 2 logs in stonden die terug waren te vinden op Qualitycaching terwijl menig GeoWolf caches redelijk vaak gelogd worden door passanten maar in dit geval dus niet. Nu staat er dus een derde log in maar dan via OC.

Na het loggen de cache weer netjes teruggeplaatst en maar hopen dat hij nog iets vaker gelogd mag worden. Na het rondje verder gelopen te hebben was het fijn om weer bij de auto terug te zijn en voorbereidingen te treffen voor de volgende cache van GeoWolf.

Bedankt GeoWolf voor het tonen van deze speciale plek.